Martin Šinkovský

Váhové paradoxy – přes Vánoce hubnu a v létě tloustnu

28. 04. 2011 10:41:40
Jsem tlustý. To je fakt, s nímž jsem se smířil už v dětství. Opačný názor má moje doktorka, která se mě nutí hubnout.

Musím uznat, že jsem díky ní změnil jídelníček a odstranil z něj ta největší zla. Nikdy jsem nedržel nějakou tu speciální a zaručenou dietu, ignoruji veškeré superfunkční tablety, stroje a další nesmysly. Prostě se jen snažím jíst pestřeji a zdravěji. Můžu říct, že i to je dost náročné a těžké.

Můj „boj“ s vlastní váhou už probíhá několik let a za tu dobu jsem si všiml jednoho paradoxu. Týká se období, kdy hubnu, a kdy tloustnu. Jelikož jsem na sladké, Vánoce jsou pro mě žně. Vzpomínám si na první Vánoce, kdy jsem měl od doktorky naordinováno zhubnout. Držel jsem se stranou veškerého cukroví a jen uzobával. Podařilo se, na váze jsem měl o více než deset kilo méně. Další Vánoce jsem se už tak nehlídal a přesto jsem na pravidelné únorové váze u své lékařky (doma ji odmítám) hubl. Zvláštní.

Jenže nehubl stále. Já přes Vánoce v podstatě shodím to, co naberu přes léto. Ano, v období, kdy jím ve velké míře zeleninové saláty a ovoce, kdy kvůli teplu jím menší porce a rozhodně pojídám lehčí pokrmy, tloustnu. Pravda, nasazuji zmrzlinu a nanuky, bez nichž bych v rozpálených ulicích nevydržel, ale stejně je to divné.

Nutí mě to k myšlence, že ovoce a zelenina zase tak dietní nejsou. Na rozdíl od domácího vánočního cukroví :-)

Autor: Martin Šinkovský | karma: 10.25 | přečteno: 1676 ×
Poslední články autora