Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tramtadadá

Proboha!

Co je Vám do toho, jak si kdo provozuje svou restauraci? Lautr nic.

0/0
13.5.2011 9:24

m4!_luke

Uplne mimo

Nebudu komentovat ty vymysly o jakesi tabakove lobby, jelikoz reklama v tabakovem prumyslu je jedna z nejregulovanejsich. Nicmene autor si asi nevsiml, ze minimalne v Praze je drtiva vetsina restauraci, ktere za neco stoji, bud uplne nekuracka nebo maji pro kuraky separe. Tech ciste kurackych je mensina. Pribyva i nekurackych, respektive separovanych putyk. Pokud je autor nespokojen se soucasnym stavem, necht si otevre vlastni, nekuracky podnik. Ale at se necpe do SOUKROMYCH podniku, jelikoz ani on ani nikdo jiny nema zadne pravo je nejak omezovat. Argument s ostatnimi zememi Evropy je zcestny, stejne tak bychom mohli nasledovat napr. jejich miru zadluzeni atd.

0/0
12.5.2011 0:26

einorean

Re: Uplne mimo

však taky jejich míru zadlužení úspěšně následujeme... jen si bereme špatný příklad ;-D ... můžete vysletlit, čím je ten argument zcestný, podle vás? podle mě totiž zcestný není.....

a nepleťte si reklamu a lobby, to sou dvě naprosto různé věci...

0/0
28.5.2011 10:38

kunk

Vubec nesouhlasim

At si kazdy provozuje jakou restauraci chce, jaka pro nej bude nejvyhodnejsi, se kterou bude co nejvice lidi spokojeno. Kdyz si nekdo bude chtit provozovat nekurackou restauraci, at to dela.

Ale nemuzete prece nekomu jinemu rikat, ze se v jeho restauraci nesmi kourit.

0/0
11.5.2011 15:02

generallz

Soukromá hospoda

Hospoda je soukromý majetek, soukromý prostor. Nic veřejného. Nic, na co by člověk měl nezadatelné právo!! Stejně jako si domů smíte pozvat koho chcete a sám rozhodnout, zda se u vás doma bude kouřit, musí mít toto právo i majitel hospody! Neexistuje nic jako právo na čistý vzduch, pokud vám tento vzduch musí někdo poskytnout proti své vůli!! Jestliže chcete znásilnit právo majitele restaurace na nakládání se svým majetkem, pak se nedá nic dělat: jste socialista a parazit. Parazit proto, že požadujete, aby někdo jiný obětoval své cíle proto, aby vám poskytl to, co chcete!! Dále například zde: http://www.blisty.cz/art/33358.html

0/0
10.5.2011 23:40

jinfakt

proč se tedy nezakáže prodejtabákové výrobky

0/0
9.5.2011 0:06

bk89322

A co toto

Nove kolaudovane verejne budovy (Tyka se i hospod.) musi mit bezbarierovy pristup. Jedna se o narizeni pozadujici po majiteli investici, ktera s nejvetsi pravdepodbnosti neni navratna.

Jedna se o nepripustne zasahovani do svobody majitele, ci o rozumne opatreni, zajistujici vozickarum moznost normalne zit? IMHO to druhe.

A ted je otazka, proc ma narok na sobe prizpusobenou hospodu vozickar a ne mnohem pocetnejsi nekurak?

0/0
8.5.2011 14:25

Antonín, topič

Re: A co toto

Hospoda pochopitelně bezbarierový vstup mít nemusí. To by pak nebylo možné zkoulaudovat hospodu ve sklepě apod. A to možné je.

0/0
8.5.2011 18:46

Dagiss

přímo

miluju ty nekuřáky,co řvou v kuřácké hospodě,že jim kuřáci smrdí pod nosem.Kuřák se v nekuřáckém podniku nedožaduje,aby si mohl zapálit,umí si venku přečíst nálepku,,ale nekuřák furt do těch kuřáckých míst poleze a furt bude brblat,jak to tam smrdí.Sakra,nelezte tam,kuřáci vám v nekuřáckých taky nekouří a nebrblaj.Jste otravní jak potkani po dlouhé zimě,vlezete všude a umíte jen nadávat a nečumět,kam jdete.

0/0
8.5.2011 12:34

LCypher

Re: přímo

Já ty nekuřácké podniky bojkotuju jak jen to jde. Kdyby byli takhle důslední i tihle nekuřáci, co křičí že "musí" na pivo do zakouřené hospody, ale ono je to jedno, to jsou obvykle lidi co zajdou na pivo jednou za kvartál, ti by sami o sobě tu hospodu tržbami fakt neutáhli...

0/0
8.5.2011 21:47

lada222

Re: přímo

Máte recht, já to dělám také tak, nekuřácká restaurace není restaurace v pravém slova smyslu, je dobrá tak schovat se na chvilku před lijákem:-)

0/0
8.5.2011 23:31

lada222

Re: přímo

0/0
8.5.2011 23:31

viglib

Re: přímo

Myslim, ze vetsine nekuraku vadi spis ty situace, kdy jdete na obed, nikdo tam nekouri a pak se vedle vas nekdo hacne a zapali si. Jiste, jde o kuracky podnik, ale tohle je o ohleduplnosti, ne o nalepkach. Nektere veci se zakony nevyresi.

0/0
8.5.2011 22:02

lada222

Re: přímo

V kuřácké restauraci vás nemůže překvapit, že tam někdo kouřit bude! Pokud to někomu činí až takový problém, tak by tam opravdu vstupovat neměl.

0/0
8.5.2011 22:46

viglib

Re: přímo

Tezko vysvetlovat, co to je ohleduplnost, nekomu, kdo se to doma nenaucil. Ta totiz stoji na vsemi zakony a narizenimi. Pokud Vam ovsem schazi, pak Vam zbyva uz jen ohanet se zakonem. Kdyz schazi moralni rozmer, schovate se za kus popsanyho papiru.

0/0
10.5.2011 7:45

lada222

Re: přímo

Vy tady voláte po celoplošném zákazu neboli útoku na svobodu kuřáků; to tedy mám o ohleduplnosti naprosto jinou představu.

0/0
10.5.2011 20:54

Dagiss

Re: přímo

neznám kuřáky,kteří by přes obědy kouřili tam,kde je to zakázané a to jsem nekuřačka.Takže netuším,kam dotyčnej chodí,ale autor je spíše ubrblanec,kterej snad schválně leze do kuřáckých hospod,aby tady pak mohl nadávat.

0/0
10.5.2011 8:53

Antonín, topič

Re: přímo

Víte, je to podobné, jakoby si někdo stěžoval, že na diskotéce je rámus. A to je poněkud pošetilé. Jenže to nekuřákům nelze vysvětlit. Tedy některým. Většina to umí pochopit poměrně snadno.

0/0
9.5.2011 9:05

Dagiss

Re: přímo

Většina ano,to máte pravdu a pak jsou takoví ti prudiči,kteří tam furt polezou a furt budou brblat.

0/0
10.5.2011 8:54

Dvacet deka točeňáku

Zakažte i souložení!

Kdo má ten kravál furt poslouchat!

0/0
7.5.2011 19:49

Dagiss

Re: Zakažte i souložení!

;-D;-D;-DR^

0/0
8.5.2011 12:26

viglib

Zakaz koureni bude

Ono to jednou prijde. Kuraci zkratka budou kourit venku, do hospod a restauraci bude porad chodit stejne mnozstvi lidi, protoze tam nechodime kvuli koureni, ale kvuli setkavani se nebo kvuli jidlu a piti. A najednou bude po stupidnich argumentech o domnelem pravu na cosi, zakladani vlastnich podniku apod. Jen to nelze lamat pres koleno, lidi jsou tu jeste pitomi. Trpelivost.

0/0
7.5.2011 15:08

axax

Re: Zakaz koureni bude

Asi tak ... Skoro všude jinde to už ale přišlo ...

0/0
7.5.2011 15:13

Antonín, topič

Re: Zakaz koureni bude

Ve většině zemí světa se v hospodě kouřit smí.

0/0
7.5.2011 16:41

viglib

Re: Zakaz koureni bude

Nam muze byt ukradeny, jak to kde funguje. Je to nase zdravi, nase kultura, nase penize, nas bordel, nas smrad. Jak maj jinde je irelevantni.

0/0
7.5.2011 16:49

bk89322

Re: Zakaz koureni bude

Ve vetsine rozvinutych zemi taky? Nebo srovnavaci skupinu tvori Rusko, Turecko apod?

0/0
8.5.2011 12:41

Antonín, topič

Re: Zakaz koureni bude

Píšu "ve většině zemí světa." Pokud to nedokážete pochopit, tak to nekomentujte.

0/0
8.5.2011 18:45

lada222

Re: Zakaz koureni bude

Jo, pitomců je tu dost. Těch fanatiků, kteří by chtěli diktovat pravidla všude, i tam kde nikdy nepáchnou.

0/0
7.5.2011 16:12

viglib

Re: Zakaz koureni bude

Jiste, treba kuraku, kteri by radi kourili vsude, i tam, kam nikdy nepachnou ;) To ''nepachnou'' jste zvolil vyborne :)

0/0
7.5.2011 16:42

lada222

Re: Zakaz koureni bude

Rád bych i byl, ale rozhodně se tam nechodím dožadovat popelníku. Je to jejich věc.....v okolí jsem s novým zákonem zaznamenal dvě změny: restaurace původně nekuřácká má dnes oddělené prostory, a kavárna původně nekuřácká je dnes kuřácká:-).

0/0
7.5.2011 17:09

viglib

Re: Zakaz koureni bude

Problem je v tom, ze kdyz existuje moznost volby, kuraci jdou do nekuracke, takze nekurackym vznika ztrata. Jedine reseni je pak prejit na kombinovany rezim nebo rovnou na kuracky. Pokud jsou vsechny nekuracke, kuraci prestanou utikat, protoze neni kam.

0/0
7.5.2011 17:18

viglib

Re: Zakaz koureni bude

oprava: "...kuraci jdou do kuracke..."

0/0
7.5.2011 17:19

bk89322

Re: Zakaz koureni bude

A jeste bych dodal, ze tzv. stamgasti se v hospode kourit nauci a vznika kruh, co bylo drive, slepice ci vejce?

0/0
8.5.2011 12:40

Antonín, topič

Re: Zakaz koureni bude

Prosímvás a tuhle myšlénku jste zvládl sám, nebo vám pomáhal Jarka Metelka?

0/0
8.5.2011 18:48

Antonín, topič

Re: Zakaz koureni bude

Mno možnost volby aktuálně existuje. Přesto, jako kuřák, chodím většinou do nekuřáckých podniků.

0/0
8.5.2011 18:47

lada222

Re: Zakaz koureni bude

Ale je, například domů.

0/0
8.5.2011 23:10

LCypher

Re: Zakaz koureni bude

No, ono je to o takovém tom antikuřáckém pseudoargumentu o právu na čistý vzduch či právu na nekuřáckou hospodu. Nic takového neexistuje. Když takový zákaz projde, tak spousta hospod prostě zanikne, ten několikaměsíční propad v tržbách nepřežijou. A dost se jich změní na soukromé kluby, což bude pozitivní, protože si budou moci vybrat koho pustí dál a koho ne (a ty antikuřácké prudílky dál nepustí, pochopitelně, pro jejich vlastní dobro). Jinak to se zakládáním vlastních podníků, to je jen ukázkou neschopnosti nekuřáků, prý je vás většina, ale ta reálná poptávka po nekuřáckých hospodách tu není.. Nekuřácká hospoda se prostě v tržním prostředí jen málokdy uživí. A pokud se sama bez nějakých státních intervencí neuživí, tak sorry, ale nemá právo na existenci...

0/0
8.5.2011 22:00

viglib

Re: Zakaz koureni bude

Blbosti na druhou. Reknete mi, kde zkrachovala spousta hospod kvuli tomu, ze zacal platit zakaz koureni. Jestli ta hospoda stoji a pada s tim, jestli se v ni kouri, tak je asi dobre, ze zkrachuje.

0/0
8.5.2011 22:08

lada222

Re: Zakaz koureni bude

Vás když čtu, tak mi napadá, že řešením by bylo i zakázat hospody a hotovo. Pak byste byli konečně spokojeni:-)))

0/0
8.5.2011 23:18

jinfakt

Re: Zakaz koureni bude

ttp://www.rozhlas.cz/radiozurnal/chorvatsko/_zprava/603359

http://www.nejvicinfo.cz/zdravicko/14553-spanelskym-restauracim-kvuli-zakazu-koureni-klesaji-trzby.html

http://www.kanarskeostrovy.cz/aktuality/zakaz-koureni-srazil-trzby-baru-a-restauraci.html

http://www.ct24.cz/svet/104657-protikuracky-zakon-ruinuje-recke-hospody-majitele-zakaz-bojkotuji/

0/0
8.5.2011 23:44

axax

Veřejné služby je možné poskytovat

(zejména stravovací) pouze ve zdravotně nezávadném prostředí. Nemluvě o pracovním prostředí pro zaměstnance. A to místnost zamořená jedovatým nikotinovým kouřem jednoznačně není. A tím to končí. Pokud to někomu není jasné tak a) by se měl dovzdělat b) podívat se jak to vypadá ve zbytku Evropy a světa ... Anebo snad jsou všichni tam úplní blbí a jen v zasmrazeném zkorumpovaném Ceskoslovensku (poslední bašta bezohledných kuřáků) všichni osvícení ? Obávám se že ne ...

0/0
7.5.2011 14:53

Dagiss

Re: Veřejné služby je možné poskytovat

kdybyste si občas četl inzerce,tak majitelé nekuřáckých provozoven když hledají personál,jasně píší,že nekuřáky a i naopak..do hospody kuřáckých kuřáky a pokud tam chce pracovat nekuřák a ví,že je místo kuřácké,je na jeho volbě,zda tam pracovat půjde či ne. A víte co mi vadí víc? Smrdutí tlusťoši zpocení až na zadku,protože jak je kuřák závislý na cigaretě,tak otylec na bůčku a alkoholici....smrdí na sto honů,blijou kde se dá a otravují slušné lidi na zastávkách žebráním o peníze.,nepočítaje agresivních ožralců za volantem.Kuřák si zapálí a pak sedne za volant,neohrozí bezpečnost jako ožralý či zfetovaný blb.

0/0
8.5.2011 12:31

LCypher

Re: Veřejné služby je možné poskytovat

Asi jste zaspal dobu o takových 18 let kdy Československo zaniklo. A co vám brání přestěhovat se jinam do té "civilizované" Evropy? Nemusíme tu zavádět každou kravinu co mají jinde jen proto, že je to zrovna "trendy" a mediálně populární. Prostě si tu tak v klidu žijem, máme hospody kuřácké i nekuřácké a komu se to nelíbí, ať si...

0/0
8.5.2011 21:53

Euronymos

omg

No autor je trošku mimo a demagog, ale co se dá očekávat od člověka, který je spoluautorem takové slátaniny a ještě se tím chlubí ... Zlatý Krteček.

Ale abychom se na to podívali realisticky, tak je jasně dáno zákonem, že restaurační zařízení musí být označeno příslušnou samolepkou, takže každý si svobodně může zvolit. A rozhodně bych rozlišoval mezi hospodou, pivnicí, jídelnou, fast-foodem a restaurací, protože když se na to podíváme detailněji, tak většina restaurací má za standard min. nekouření přes oběd, ale restaurace, kam jdete pro kulinářský zážitek bývají prakticky všechny nekuřácké s dobrou ventilací, nezapáchající kuchyní po vyjetém oleji, jelikož k zážitku nepatří pouze chuť, ale i vůně. Akorát si tam nedáte "svíčkovou" či guláš za stravenku. Pokud někdo leze na večeři do hospody, tak je s prominutím prase, protože i prasata to mají problém sežrat ze žlabu, ale to je každého věc.

Každý má na výběr, tak to nechme na tržním vývoji.

0/0
7.5.2011 12:33

Euronymos

Re: omg

Ano přiznám se ...

Jsem lehký pravidelný kuřák, ale světe div se na jídlo a víno chodím do nekuřáckých provozoven, protože je to pro mě příjemnější a navíc nemám tak rozsáhlý šatník se společenským oblečením, takže si nemohu dovolit každý den nový oblek a navíc jako bonus ušetřím za čistírnu. Naopak pokud jdu s kamarády na pivo, tak je většinou naše oblíbená pivnice, kde je pivo jako křen.

.....

Po přečtení diskuze bych rád od místních ekonomů rád viděl konkrétní finanční situaci ohledně výdaje a příjmy na kuřáky. A prosím započítat tam i ty "zbytečné" položky jako daňové položky od tabákových firem a jejich zaměstnanců. Osobně si myslím, že to vychází plusově, ale nikde jsem takovou studii nenašel.

A jako bonus můžete ještě přidat ekonomickou studii o přínosu zákazu kouření v jiných státech.

0/0
7.5.2011 12:48

Pavel Skeptik IV

Re: omg

k těm ekonomickým výdajům. pokud do tabákového průmyslu započítáme i ty co nedělají přímo cigarety: Výrobci papíru na krabičky, barev na ně, jejich tiskárny, výrobci celofánku, řidiči toto zboží rozvážející a také prodavači a majitelé trafik, zaměstnanci velkoobchodů, jejich účetní...

A všichni platí daně! Klidně odečtěte i tu spotřební a máte pěkný balík!

Suma sumárum, přestaňte ihned vyrábět a distribuovat cigarety a máte v Evropě několik milionů nezaměstnaných! O nějakém chudákovi, který si na plantážích v Africe a Asii vydělá dolar denně radši nepíšu...

0/0
7.5.2011 12:58

Euronymos

Re: omg

Tak nějak jsem to myslel, akorát by mě zajímala ty čísla. Ale to autor asi nezvládne předložit.

0/0
7.5.2011 12:59

Pavel Skeptik IV

Re: omg

je to asi 5 let co jsem nějakou takovou studii četl. Jenže potom závratně rychle zmizela... ze by Lenin...pardon cenzura ;-D

Těch nezaměstnaných v EU by bylo asi  6 000 000 Rv

0/0
7.5.2011 14:18

b1s1t

Re: omg

Ono je to trochu složitější.

Ti lidé, kteří by nepěstovali tabák by pěstovali třeba rychlerostroucí dřevité plodiny. Ta armáda zaměstnanců by se asi neproměnila v armádu nezaměstnaných, ale naopak by s velkou pravděpodobností začali vytvářet jiné hodnoty.

Díky snížení nákladů na externality (kterých je mnoho a většinou nejsou vůbec snadno započitatelné) by mohly být některé zdroje využity jinde, kde by měl větší ekonomický přínos (jak velká může být armáda bývalých alergiků, kterým se díky odstranění nosiče z prostředí zvýší produktivita práce).

Nebo to může být úplně jinak.

Bohužel se nejedná o účetní položku, ale o kombinaci makroekonomie s ekologií.

0/0
7.5.2011 18:45

Pavel Skeptik V

Re: omg

něco jako nadstavba od Marxe...;-D

0/0
7.5.2011 22:03



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.